Börjar ångra Malta


Jag sitter och kollar på Uppdra granskning, och det här avsnittet handlar om språkresor och konfirmationsläger. Dom undersöker organisationen EF, och jag har ju bokat för STS, men ändå.
Det är en flicka som kom i en jättehemsk familj, som var jättereligiös. Dom åkte till  kyrkan flera dagar i veckan, men dom hörde till en speciell sekt, i en egen kyrka. Och den sekten släppte ut giftormar i hela kyrkan och så säger dom typ; "Om du blir biten är det Guds vilja. Dör du är det Guds vilja".
Helt sjukt! Och hon var tvungen att följa med!
Och den där kyrksekten hatar mörkhyade och bögar, säger att dom är syndare osv. Och det var en jätteliten by dom bodde i, och det fanns två kyrkor, den ena är den med ormarna i, och den andra är för mörkhyade. Det fanns även två olika  skolor, en för vita och en för mörka. Helt groteskt! Det var liksom en synd att umgås med en mörkhyad, dom pratade inte ens med varandra!

Men sen så fick den där flickan flytta i alla fall efter ett tag, och då kom hon i en annan hemsk familj, där pappan var alkoholist.
Hon hade det jättehemskt i all fall, men till slut så fick hon åka till Hawaii för att det var så synd om henne, och då kom hon i en jättebra familj, men ändå.

Jag börjar bli lite osäker haha. Men nu ska jag kolla vidare, för nu handlar det om Malta och att alla super där typ.


Angie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0